London - Dagen efter attacken

London / Permalink / 0

Idag blir det inte något roligare inlägg här på bloggen än detta... De flesta av er har säkert läst eller hört om attacken som hände här i London igår. Det känns fruktansvärt och mina tankar går till alla berörda <3

De flesta jag mött idag har velat prata om attacken och många är givetvis, som jag, upprörda. Nu verkar det inte som att attacken är kopplad till någon terror organisation (utifrån vad som framgått hittills) men det har ju knappt gått ett dygn sen det hände så det känns som att vad som egentligen hände är något tiden får är utvisa.

Oavsett vad motivet var så känns det både overkligt och läskigt att det hänt så nära där vi bor. Jag tror att för många här i London har det som tidigare hänt i Frankrike och Tyskland blivit mer verkligt efter attacken igår och en del är spända över att det kan ske fler attacker snart som en konsekvens av detta. Polisen har varit väldigt synliga i centrala Londom under dagen vilket på ett sätt känns tryggt men också skapar oroa över att något mer kan komma att hända.

När jag gick till jobbet imorse (45 minuters promenad) så var det kanske 1/3 mindre människor ute på gatorna mot vad jag brukar se. Ikväll var det i och för sig ungefär som vanligt, men det var en konstig upplevelse att se hur det direkt påverkade folks rutiner.

Jag kommer inte att ändra mina rutiner i detta läget - jag älskar mina morgonpromenader, kvällar ute osv. Givetvis ska man vara försiktig men det har jag nog alltid vetat... Att förminska sig i vad man gör för extremt tror jag dock inte är hälsosamt så imorgon är det både morgonpromenad och middag ute som gäller.

Ikväll är jag ensam hemma... Har inte haft en ledig kväll såhär hemma själv på super länge så nu ska jag försöka njuta av en tjejfilm och godis :)

Till top