Windsor, England

London, Nöjen, Resor / Permalink / 0

Igår åkte vi till Windsor som ligger ca 50 minuter från London med tåg från Paddington. En helt fantastisk stad och jag ångrar nästan att vi inte åkte så att vi kunde stanna över natten men jag hade en tjejkväll inplanerad i London igår kväll vilket också var toppen :) Kan absolut tänka mig att åka tillbaka i alla fall även om det troligtvis kanske inte kommer att hinnas med.

Windsor har dels Windsor Castle med en flera kilometer lång väg som leder upp till slottet - kallas 'the long walk'. Själva vägen och att gå utmed den tyckte jag var mer speciell än slottet faktiskt för utsikten var fantastisk.

Sen besökte vi en pub som har funnits sen 1792, samt Eton College. Åt dessutom den godaste salladen jag ätit i England på en lokal pub i Eton området och strosade runt themsen. Underbart!

Vi hann tyvärr inte till bryggeriet, Windsor & Eton Brewery - men kanske nästa gång 😉

Till top