Gårdagens födelsedagsfirande

London, Restaurangtips / Permalink / 0

Igår var det Pers födelsedag vilket firades med både frukost och middag ute. Sen fick han presenter också såklart! Det trillade även in en hel del fina grattis hälsningar både på sms, samtal och insta mm. Så mysigt <3

Frukost är alltid trevligt att äta ute tycker jag även om det är något vi gör på helgerna vanligtvis om vi nu inte äter hemma. Vi testade ett nytt frukostställe på Baker street igår och det var bra, snabb service också - en bra start på dagen :)

Middagen vi åt igår slog dock allt !! vi åt en riktigt god 6-rätters avsmakningsmeny på en restaurang som heter Carousel (ligger på samma gata som vi bor på). Maten var fantastiskt god och jag tog en bild på menyn så att ni kan läsa den (se ovan). Restaurangen har olika chefskockar i princip varje månad och igår var det en svensk kock faktiskt men som jobbat i Danmark innan detta och som ska vidare till Chile i slutet av denna månaden.

Var så roligt att få testa massa nya rätter och så gav de tips på vad man skulle dricka till osv. Även brödet var magiskt gott!

Idag är jag tyvärr hemma sjuk så ska sätta på en film och försöka bli bättre. Hade tänkt åka till Brighton i helgen men nu blir det inte så :/ Tror i och för sig att det är rätt bra att vi stannar här i helgen då vi har lite att fixa med och sen vill jag åka till Richmond för en eftermiddagsfika istället om jag är bättre imorgon eller på söndag.

Hoppas att ni mår bra och att ni har en fin helg framför er!

Kram

Till top