Donera pengar till hemlösa

Allmänt, London, Välgörenhet / donation, välgörenhet / Permalink / 0
#whyirunlondon
The feeling I get after a good run is the best! Running also gives me the opportunity to raise money to help in breaking the cycle of homelessness

Vilken vecka – löning och fint väder! För att fira detta tycker jag att ni ska ägna några minuter åt att läsa nedan och ta ACTION.

Den 7 oktober ska jag springa Royal Parks Half Marathon i London. Anledningen till detta är inte endast att löpning får mig att må bra, utan främst pga att det ger mig en möjlighet att samla in pengar till välgörenhet. Som en del av att delta i detta event har jag tagit på mig ansvaret att samla in £500 till en välgörenhetsorganisation vilken aktivt hjälper hemlösa att komma bort från gatorna. Organisationen heter Depaul och vill ni läsa mer om vad de gör får ni gärna besök deras hemsida (länk här).

Min rekommendation är att du går in på hemsidan och läser de personliga berättelser som finns under rubriken ”Our stories”. De fick i vart fall mig att inse vikten av att det finns organisationer som jobbar med detta på heltid och med en klar vision, nämligen att hjälpa utsatta människor.
 
Vad kan jag göra för att hjälpa till?

Jag har skapat en egen välgörenhetssida --- > klicka här.

Jag (och Depaul) vore otroligt tacksamma om du vill gå in via min hemsida och göra en donation. Det finns ingen minimum gräns utan varje krona räknas!

Jag hade kunnat skriva en lång lista här med bra anledningar varför du bör donera pengar till välgörenhet men om jag ska vara ärlig så känns det överflödigt, jag tror att ni redan vet varför... Något jag vill påminna er om är dock att dessa organisationer behöver vårt stöd för att kunna fortsätta med sitt arbete – ett arbete som gör stor skillnad för de personer som verkligen behöver det.

Om ni har några frågor kring min välgörenhetssida eller hur själva donationen går till är ni varmt välkomna att kontakta mig, antingen här eller per mejl: [email protected].

Tack på förhand!
Sandra
Till top