Nytt smink från Urban Decay

Allmänt, London, Shopping, Skönhet / Kollektion, London, Shopping, Smink, Urban Decay, Ögonskugga / Permalink / 0

Det hände en liten olycka i helgen med min sminkväska... Jag råkade såklart tappa den rakt i golvet när jag skulle flytta på den för jag höll på med min mobil samtidigt. Några saker gick tyvärr sönder och bland dem var mina två bästa ögonskuggor från Make Up Store. Blev helt matt när jag såg det och sjukt trött på mig själv. De var ganska nya också!

Vanligtvis köper jag alltid exakt samma sminkprodukter som jag haft säkert de senaste typ 10 åren. Den här gången kände jag dock att jag verkligen borde testa något nytt. Mycket för att jag inte ens vet om Make Up Store finns i London eller vart det i så fall ligger...
 
I söndags gick jag därför på stan en sväng och kikade på lite olika varuhus efter just sminkprodukter och särskilt ögonskuggor. Det finns verkligen hur mycket som helst vad gäller skönhetsprodukter och jag blev helt matt av utbudet och att alla ville sälja på mig just deras märken.
 
På några ställen blev jag provsminkad av dem som jobbade där vilket kändes väldigt lyxigt och då gav de även tips om vilka färger de tyckte att jag passar bäst i. Man kunde även provsminka sig själv på vissa ställen om man vilel med butikens egna produkter. Jag gjorde aldrig det men det var många andra tjejer som gjorde det och det är ju rätt smart egentligen.

Till slut fastnade jag i alla fall för märket Urban Decay. De har en kollektion som heter Naked och där har de bland annat flera olika palettes med väldigt naturliga och fina färger. Har provat två färger hittills av den palette jag köpte och de var väldigt bra!
 
 
Till top